Sākums > Sabiedrība > Jēkabpils drukātie mediji draud nonākt vienas personas rokās

Jēkabpils drukātie mediji draud nonākt vienas personas rokās

Pirms vairākām nedēļām publiskajā vidē cirkulēja ziņas, ka Jēkabpils rajona neatkarīgais laikraksts “Jaunais Vēstnesis(to izdod SIA “Jēkabpils Vēstis”,vadītaja L. Pudule-Indāne) drīz tiks slēgts. Vairāki cilvēki, kuri bija abonējuši minēto avīzi, pauda zināmu satraukumu, ka nesaņems vairs kāroto avīzi.

Lai arī neesmu drukāto mediju aktīvs lasītājs, nolēmu sekot līdzi notikumu gaitai, cik nu brīvais laiks to atļauj darīt.

Un tā, 2011.gada 05.jūlijā par laikraksta “Jaunais Vēstnesis” kapitāldaļu jauno īpašnieku kļūst kāds Tomass Čekavičus. Ļoti zīmīgi škiet fakts, ka Tomass Čekavičus bija pilnvarotā persona SIA juridiskajam birojam “Eksperts”, kurš 2006.gadā izrādīja milzīgu interesi par SIA “JK namu pārvalde” privatizāciju un bija viens no pretedentu pārstāvjiem uz to. Bez tam šāds vārds un uzvārds figurē arī kādā no Administratīvās rajona tiesas spriedumiem 2005.gadā, kur Tomass Čekavičus ir pilnvarotais pārstāvis no trešās personas, proti – Kempmayer Media Latvija jeb uzņēmuma, kas savulaik skandalozi vēlējās digitalizēt televīziju Latvijā.

Pamatotu satraukumu rada fakts, ka minētā persona izrādā pastiprinātu interesi par otra, visnopietnākā Jēkabpils drukātā medija “Brīvā Daugava” kapitāldaļu iegādi, bet tajā pašā laikā neizrāda pilnīgi nekādu interesi par citiem vietējiem medijiem. Ja skatāmies caur atsevišķu personu vai personu grupu ietekmes prizmu uz šiem medijiem,  secinājums izkristalizējas diezgan skaidrs. Pamatojoties uz vēsturiskām ziņām un notikumu hronoloģiju, ir pamatotas aizdomas, ka aiz šiem darījumiem un darījumu piedāvājumiem varētu stāvēt atsevišķas ieinteresētas vietējās personas, kas vēlas gūt ietekmi vietējos drukātajos medijos.

Lai saglabātu vietējo mediju ziņu kanālu dažādību, neatkarību un izslēgtu iespējas manipulēt ar publicējamo informāciju, nebūtu pieļaujams, ka abi Jēkabpils drukātie mediji nonāk vienas personas rokās.

  1. seskis
    09/08/2011 pulkstenis 11:44

    Raksts ir foršs, bet man gribētos vēl sensācijas atrisinājumu! 😉

  2. marcella
    11/08/2011 pulkstenis 13:21

    Tad nu gan atraduši sensāciju! Un kādi visiem lieli prieki! Uhcī!

  3. ziemeļvējš
    11/08/2011 pulkstenis 13:49

    Kādu atrisinājumu? Vēstnesis – pārdots zaļajiem. ja šiem izdosies nopirkt arī Brīvo Daugavu, kas gan maz ticams, jo avīzes daļas sadrumstalotas starp ntajiem daļu turētājiemun daudzus pielauzt nav viegli, vienu – elementāri. Taatad- ja nopeerk abas aviizes- tad JV un BD ir zaļo jeb Lemberga rokaas, savukārt citi mediji, cik var spriest peec satura – Vidusdaugavas televīzija, radio1 un taatad arī ceturtdiena.lv un arī patlaban Brīvā Daugava ir Jēkabpils mēra Salceviča rupors….nupat dienasgaismu ieraudzījušais portāls jekabpilszinas.lv pagaidām vieš cerību, ka ir neatkarīgs medijs, vismaz pagaidām, kaut arī pieder pilseetas sabiedriibaa paziistamam uzņēmējam, kas ir kandideejis gan uz pashvaldiibas, gan saeimas veeleeeshanaam… var jau leekaat kaa grib, bet agri vai veelu visa prese nonaak kaada politiskaa speeka ietekmē, jautaajums tikai, cik liels ir zhurnaalistu godapraats, lai nepuustu vienaa stabulee… arii lielie rakstoshie mediji visi kaut kam pieder… piederiiba jau veel neliecina par neobjektivitaati, ir labi tik ilgi kameer īpašnieks/politiskais spēks nesaak dikteet pasuutiijuma rakstus… tad taadu presi lasiit nav veerts….

  1. No trackbacks yet.

Atbildēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com logotips

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Mainīt )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Mainīt )

Connecting to %s

%d bloggers like this: